متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور را دارند و یا از شرایط بورس دکتری خارج از کشور اطلاع ندارند توجه داشته باشند مشاوران سامانه ثبت نام دکتری در این مقاله با توجه به سوالات بسیار شما داوطلبان به توضیح شرایط اختصاصی بورس دکتری 97 و نحوه پذیرش بورس و اعزام پذیرفته شدگان مقطع دکتری پرداخته شده است در صورت داشتن هرگونه یوال در رابطه با نحوه اعزام و هر سوالی که دارید می توانید با مشاوران سامانه ثبت نام دکتری در ارتباط باشید.

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط بورسیه دکتری خارج از کشور 97 – 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

 

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل




شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور دکتری 97 – 98

1 -حداقل میانگین (معدل) نمرههای دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب 15 و 17 تراز شده و دورههای کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفهای 17 تراز شده.
2 -حداکثر سن داوطلب در زمان ثبتنام جهت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمهمتمرکز) سازمان سنجش 30 سال میباشد.

تبصره: حداکثر سن داوطلب حسب موارد، با توجه به شروط زیر میتواند افزایش یابد.

الف) ایثارگران: همسر و فرزندان شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان حداکثر سن 33 سال
. ب) مربیان (رسمی، رسمی آزمایشی) عضو هیات علمی واجد شرایط همان دانشگاهی که دارای سهمیه میباشد  حداکثر سن 34 سال
. ج) مربیان (رسمی، رسمی آزمایشی) گروه آموزشی هنر عضو هیات علمی واجد شرایط همان دانشگاهی که دارای سهمیه میباشد، حداکثر سن 36 سال.

نحوه پذیرش بورس و اعزام پذیرفته شدگان مقطع دکتری

1 -شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال 1397 و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه.

2 -انجام مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم در ارزیابی تخصصی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه.
3 -دانشگاهها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیههای بورس خارج خود را در قالب سهمیه و گرایشهای تخصیص داده شده، انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام میکنند.
4 -نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاهها توسط شورای مرکزی بورس بررسی و نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاهها اعلام خواهد شد.
5 -پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه، موظف است فرایند هیأت اجرایی جذب پذیرفته شدگان نهایی را انجـام داده و صورتجلسه هیأت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام نمایند.
6 -تعیین رشته، گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.
7 -پذیرش از دانشگاههای خارج، انتخاب استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی (یکی از اعضای هیـأت علمـی دانشـگاه دارای سهمیه مرتبط با تخصص پذیرفته شده) پس از تأیید دانشگاه دارای سهمیه و با هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان انجام میشود.
8 -قبولیهای بورس خارج از کشور براساس سهمیه هر دانشگاه میباشد و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش، وضعیت تحصیلی، بعهده دانشگاه دارای سهمیه خواهد بود.
9 -پذیرفته شدگان اعزام بایستی حداکثر تا تاریخ 31/6/1398 ،نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تأیید دانشگاه دارای سهمیه و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت ویزا و سایر موارد اعزام اقدام کنند. بدیهی است پس از اتمـام زمـان مذکور، قبولی فرد «کان لم یکن» تلقی میشود



منبع:شرایط بورسیه دکتری خارج از کشور 97 – 98


tahsil دکتری ,کشور ,بورس ,مشاوران سامانه ,دکتری خارج ,بورس دکتری ,مقطع دکتری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امروزی ها technologyinfo طاقت بیار amina مرگ ابدی روشنگری، خردورزی و آزاداندیشی گلچین مطالب برنامه نویسی لایک چت ، چت لایک